Retail&Agrobusiness

Încă un retailer intră oficial pe piaţa din România şi vrea să deschidă 200 de magazine până la sfârşitul anului. Primul magazin a fost deschis în Bucureşti

Încă un retailer intră oficial pe piaţa din România...

Autor: Cristina Roşca

18.05.2024, 00:05 26000

Retailerul polonez Zabka, ce are peste 10.000 de magazine pe piaţa-mamă, intră oficial în retailul alimentar din România prin deschiderea primei unităţi sub brandul Froo. Acesta este brandul pe care grupul îl va folosi pe piaţa locală.

Această deschidere a magazinului Froo este una “silent”, mai exact magazinul este în teste din punct de vedere al proceselor şi al funcţionării sale, urmând a fi deschis curând şi către public, spun sursele ZF.

Această primă unitate este amplasată în Bucureşti, în zona Pieţei Progresul, mai spun sursele din piaţă. Ele adaugă că retailerul şi-a setat ca ţintă trei deschideri în luna mai şi un total de 200 de magazine până la final de 2024.

Grupul a intrat pe piaţa locală în 2023, când a preluat pachetul majoritar în cadrul companiei româneşti de distribuţie DRIM Daniel Distribuţie. Vânzătorul a fost familia Trandafir. Între timp, tranzacţia a primit acordul Consiliului Concurenţei.
Acest acord a fost pentru Zabka doar primul pas către intrarea pe piaţa din România, îinta fiind să dezvolte atât distribuţia, cât şi retailul, lucru care acum se întâmplă.

Reţeaua de magazine Zabka din Polonia are astăzi circa 10.000 de unităţi în Polonia. Spre comparaţie, tot comerţul modern din România – adică magazinele a nouă reţele - abia merge spre 4.800 de unităţi.

Compania a fost fondată în 1998 de un antreprenor polonez, care a mizat pe o expansiune agresivă încă din primii ani, ajungând la 1.700 de magazine până în 2005. În 2007, businessul a fost preluat de fondul Penta Investment, care în România deţine grupul A&D Pharma, mai exact lanţul de farmacii Dr. Max (fosta reţea Sensiblu şi Punkt) şi distribuitorul farma Mediplus. Patru ani mai târziu, în 2011, Penta a vândut businessul polonez de retail către Mid Europa Partners, care la rândul său a cedat ulterior controlul.

Era anul 2017, iar cumpărătorul era un alt fond – CVC Capital Partners -, despre care piaţa scria că a plătit până la 1,5 mld. euro pentru 4.500 de magazine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO